Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

1 januari 2012

Av Sofia Nyberg - 1 januari 2012 23:08

 

Anja linförighet


Årets första dag spenderades med hundträning tillsammans med Cathrine, Alexandra och Carola. Vi var i ett ridhus utanför Sala och det var rottweilerna Bobo, Anja, Hexan, Pepsi och Bibbi samt västgötaspetsen Siri och så våra hundar. Ett härligt gäng :)


Började med linförighet och bollbus. Lånade sedan Carola och körde budföring med Lycka. Hon kan ordet marsch och jag tycker hon har bra tempo åt båda håll. Hon ville dock gärna tjuvstarta tillbaka till mig idag, och efter några skick så tyckte hon att hn var färdig, det där med detaljer är inte min grej lät hon hälsa! Och när hon tycker så så kan hon vara väldigt svår att få igång igen på just det. Men vi fick till det en gång till, sen tränade vi lite fotgående till innan hon fick en paus i bilen.

 

Bibbi med metallen


Doris fick komma in och vi tränade lite positioner hon och jag, sen så  körde husse och hon lite annat skoj. Jag fotade lite på de andra och sen fick Lycka komma in igen. Carola ställde upp igen och då körde vi kortare sträcka och bara att det skulle vara mysigt hos mottagaren och sen hämtade jag henne där. Man får bygga upp det sakta men säkert så att alla delar blir ordentligt befästa :) Och jag tror matten får släppa lite på sin hund så hon får ha kul med andra människor lite mer, det skulle nog bara göra gott.

Det blev även lite framförgående, fritt följ (vilken skillnad till det positiva det blivit i det momentet!) ett ställande, ett läggande och så apportering med Alexandras apport. Det var lite slem från nån annan hund på den, och min änsliga fröken sa nej tack, den vill jag inte ha! Så jag band kopplet i den så hon fick jaga den och då kunde hon inte säga nej. Det var kul sa hon :) Vi har ju inte tränat så mycket senaste tiden pga av mina sjukdomar som avlöst varandra, så man får ju backa lite i det som jag vet hon har svårt med.
Är överlag ändå nöjd, för jag tycker hennes attityd är så mycket bättre :)

 

Siri tränar platsliggning

Efteråt åkte vi hem till Cathrine och Aki och fikade och jag fick med mig en Arrackdress med mig hem   Den är precis på håret att jag kan ha, så det är en rejäl sporre till att kunna ha till vårens tävlingar :) Ja nu hoppas jag att jag ska få vara frisk och lägga den här sjukdomsfyllda hösten bakom mig och äntligen få komma igång ordentligt med både hundarnas och min egna träning :)

 

Husse och Doris


 
 
linaa & Luzza

linaa & Luzza

2 januari 2012 11:48

Vad fin blogg du har Sofia. Båda dina tjejer e så fina!!
Hoppas nyår vart bra.
Kram från oss

http://linaabjornemalm.blogg.se

Sofia Nyberg

2 januari 2012 13:47

Tack Lina, vad gullig du är! :)
Vi hade en lugn nyårsafton och slapp ha ont i håret dagen efter ;)
Nu ser vi fram emot ett 2012 fullt av rolig hundträning :)

 
linaa & Luzza

linaa & Luzza

2 januari 2012 14:10

Ja jädrans vad vi e taggade för 2012:D
Ställandet va ju helt otroligt med tanke på att de va förstagången, impad som tusan:D tänk om hon alltid e så taggad som hon va imorse. Bara att kämpa vidare för nu vet man att d finns där:D

Ja de dröjer nog inte förens vi ses.

http://linaabjornemalm.blogg.se

Sofia Nyberg

2 januari 2012 22:50

Ja, jag känner lika :) Även Lycka har det ju inom sig, bara matten kan lära sig plocka fram det!
Jag ska kika om jag kan på torsdag :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards