Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Uppdatering

Av Sofia Nyberg - 4 april 2012 22:52

 

Oj så många gånger jag öppnat bloggen för att skriva men sen bara tappat alla orden!

Kommer inte kunna skriva om allt vi hittat på, men liten rapport från senaste veckan ska jag nog få ned :)


Vi kan börja i helgen då hussen och Doris varit på en träningshelg för tjänstehundar. De hade jätteroligt och jag är så glad för deras skull! Hade gärna varit med! De körde patrullstig, mörkerbevakning, jaktspår (? De fick liksom jaga ikapp en figurant genom att spåra upp honom, Doris taggade som tusan på detta och tyckte det var SÅÅ roligt!), konkuransspår med andra hundar osv. Doris är som vanligt en liten stjärna på sådana tillfällen och jag fick så många positiva raporter om hennes arbete. Väldigt roligt att ha en sambo som har blivit så intresserad! Mitt hjärta  

Jag hoppas jag med får chans att vara med på något sånt här längre fram, måste bara få upp min hälsa först, sen så :)


Lyckish och jag hade en mysig helg tillsammans, hon var mitt pluggsällskap, vi gick långisar och tränade en hel del lydnad - som vanligt, men ovanligt att det bara var vi två. Ibland är det skönt att bara ha en att rå om lite extra! Men underbart var det på söndagen när hela flocken var samlad igen   


Måndag så var vi i skogen tillsammans med Eva och Ezzi och Evas tvillingbror Erik. Erik var snäll och la ett fältspår åt Lycka. Medan det låg till sig så gick vi en härlig sväng rätt ut i skogen, där vi var är det så mysigt! Vi gick väl nån timme, då fick Lycka vila i bilen ca tio minuter innan jag släppt på henne på spåret. Det blåste rätt ordentligt, så början var lite svajig. Hon gick över första pinnen, men sen var det som att hon fäste i ordentligt och då tog hon andra pinne, slutpinnen och så hade jag bett att han skuklle lägga en burk med lite mjuk hundmat kanske 15 meter vidare efter slutet.

Sen lite budföringsträning och så tog vi uppställningsbilder och tränade lite lydnad. Mycket trevligt alltihop!


 

 


 


Igår gick vi en rejäl långis med grannen och tanken var lydnadsträning på kvällen men jag fastnade lite i pluggandet. Så det fick bli vilodag från det. Kan ju behövas det med :) Förresten, kom på att vi tränade lite attitydsträning på kvällen också, det var kul! Mer sånt ska det bli!


Idag så simmade de och vi har nu tagit av flytvästen på båda och idag höjde vi upp tiden. Det tog bra på dem precis efter men simningen gör dem så gott! De blir verkligen jättepigga av det - härligt!

En långis på em/kvöll där jag nötte på framförgåendet med Lycka. Det är nog bland det trögaste att lära in! Nu tror jag hon i alla fall förstått att hon ska ut, men vi har mycket kvar alltså!


På fredag ska vi till Lidingö BK och träna med massa rottisfolk! Bland annat Lyckas halvsyrra Flinga - ska bli jätteroligt att träffa henne och hennes matte!


Nu blir det sängen och min trogne följeslagare naturkunskapsboken! Stort prov på tisdag! Men lite bilder ska jag lägga in först!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards