Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Lydnadsklass 1 Tierps Bk

Av Sofia Nyberg - 26 maj 2012 23:30


Platsliggning



"Ser inte, finns inte" Verkar Lycka tänka när andra hunden tittade på henne.


 
Vi går tillbaka


Idag så tävlade Lycka och jag lydnadsklass 1 på Tierps Brukshundklubb!

Vi fick sällskap av Eva och vi startade redan vid tolv från Uppsala fast samlingen inte var förrän 16. Vi mötte upp Cathrine i Tierp och så gick vi och käkade tillsammans. Efter maten så åkte vi och rastade hundarna en sväng innan vi styrde kosan mot klubben vid 15-snåret. Jag hade precis för mig att den låg på ett visst ställe men det var helt åt fanders haha, så tur vi var ute i god tid :)


Vi anmälde oss och sen blev det lite väntan på samlingen. Det var inte många tävlande - 2 i 1:an, 1 i 2:an, 1 i 3:an och 3 i eliten. De började med elitekipagen och sedan gick nedåt. När Cathrine skulle in i trean så tog jag ut Lycka en sväng och lät henne kissa och nosa lite och belönade upp kontakten lite. Hon kändes lite sådär disträ.. Slutade när hon gjorde rätt och satte sen in henne i bilen igen. Kollade på Cathrine och Anja, sen när ekipaget i tvåan hade gjort ungefär halva sitt program så hämtade jag upp Lycka igen. Vi hade startnummer ett och det var en till i klassen, även det en rottistik, Chiltanas Fancy Face tror jag hon hette :)


 


Platsliggning: 10 poäng

Tandvisning: 10 poäng

Linförighet: Katastrof! Bitvis ok, men hon var inte alls med i de två första halterna, ej heller helt om, språnget var bra, bland det sämsta vi gjort! 6,5 poäng "Tappar i position i halt, tappar helt om, tappar position"


     


Läggande: Jag tyckte att hon ställde sig istället för la sig och tänkte "amen vafan!" Det har ju liksom funkat klockrent på träning sista tiden! Men när jag vänder upp så ligger min lilla tjej så fint så   8 poäng "Bra framföring! Segt läggande


 


Inkallning: Ja, inte mycket att säga, hon satt kvar, kom direkt och så dunkar hon i mig innan hon sätter sig.. 9 poäng "Slår i föraren avslut"


     


Ställande: Hon kändes som hon fick lite mer energi efter inkallningen och kändes fin, jag såg att hon inte stannade precis direkt. 9 poäng "Bra framförin, tar steg"


   


Apportering: Jag höll fram den hon sträckte sig och nosade direkt då jag sa apport, höll jättefint och stilla. När jag tog den så reste hon sig från sittande. 8 poäng "Reser sig, ej aktivt gripande" Där undrar jag lite hur hon skulle gjort annorlunda med själva gripandet faktiskt!


   


Hopp: Hon hoppade men istället för att sätta sig fot så ställer hon sig först bakom och tittar på publiken innan hon sätter sig! 8 poäng "Dåligt avslut!"

Helhet: 8 poäng "Ett ekipage på gång! Hunden lite ofokuserad!"


 
Mys med favoriten Eva efter prestationen   


Egna tankar är att hon var lite seg och ja ofokuserad, jag vet att hon kan så mycket bättre, men jag är nöjd för inga nollade moment och hon gjorde ju liksom typ det hon skulle, men inte med den glöden hon oftast har och också så konstiga missar som tex ställa sig och glo efter hoppet? Den goa känslan vi hade sist var inte riktigt där, det ska jag inte sticka under stol med, men jag är helt klart nöjd ändå

169 poäng och en första placering är ju inte illa pinkat, goa lilla hund!

Dömde gjorde Mia Dunder!

 

 
 
Jennie och Rocky

Jennie och Rocky

29 maj 2012 19:31

Vad kul att du tittade in på min blogg :)
Ja känslan är obeskrivlig, underbart!

Japp, det var både kullsyster och uppfödare du tävlade mot. Såg det på bilderna du la upp. :)

Grattis till förstapriset och första placeringen!! :)

http://fancyrocker.blogg.se

Sofia Nyberg

30 maj 2012 22:20

Jättefin blogg har ni!

Tack så mycket :)

 
våran lycka

våran lycka

30 maj 2012 13:03

Så duktiga!!
Va d första starten i 1an eller har kört fler tidigare?
Du får gärnahojta när du ska anmäla t flera, vore kul o åka på samma tävlingar. Jag är så dålig på att kolla datum och insåg nyligen att jag missat dem flesta datumen:(
Ja som hade velat hinna (försöka) få ett LP1 innan bebis kommer men d e ju kört nu.

http://varanlycka.blogg.se

Sofia Nyberg

30 maj 2012 22:25

Tack gulliga du! :)
Nej hehe, det var åttonde ;) Jag har ju aldrig tävlat förut och blir så nervös så jag gör massa knasiga fel som min stackars hund inte är van med!
Men ett första pris har vi sen förra året iaf :)

Jag kan absolut säga till, det vore jättekul att åka på samma! Vi har en till tävling här i dagarna, men sen har jag inte anmält till flera då hon ska börja löpa när som helst..
Har du anmält till ssulydnaden?

Ja tiden går ju så fort! Snart är ert lilla mirakel här!

 
Ingela och Hundarna

Ingela och Hundarna

30 maj 2012 15:26

Hej.
Ingela här.
Kul att du känner Jennie och Rocky, såg du skrev på Jennies blogg, du hade rätt, det var Rockys syster ni tävla mot i helgen, kul att hitta bilder, jag undrar om du kunde skicka dom som min är med på, skulle varit roligt att ha.
min mailadress är : chiltanas@hotmail.com
Grattis igen till första priset, duktigt jobbat, fin hund du har.
Mvh Ingela

http://www.chiltanas.se

Sofia Nyberg

30 maj 2012 22:26

Hej!
Jag har mailat bilderna till dig, hoppas du gillar dem! :)
Tack så mycket! Det jag såg av er såg fint ut, men det är ju det där med andningen som ska funka med! ;) Jag vet ju precis hur det är!
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards