Sofiashundar

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Sofia Nyberg - 21 augusti 2012 23:30

 

Vi lever!

Har bara varit lite mycket runtomkring så blogglusten har liksom inte riktigt infunnit sig.

Det är bra med oss alla, bortsett från att jag tycker att Doris är sig lite olik. Hon är lite tröttare än normalt, på promenaderna kan hon liksom sacka efter och man får mana på henne hela tiden (vilket snarare brukar vara tvärtom!) och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Det kan mycket väl vara så att det är pga skendräkigheten, men jag känner inte igen det här riktigt. Mest är hon pigg som vanligt och far och flyger som en guttaperkaboll men så stundtals är hon väldigt slö. Hon har lite svamp i ena örat som hon behöver ha lite medicin till så vi ska be veterinären kolla igenom henne ordentligt på torsdag. Säkert är det bara matten som nojar i "onödan", men när man känner dem så väl och spenderar i stort sett 24/7 med dem jämt så märker man förändringarna snabbt, och det vill jag inte ignorera. Det bästa till de bästa   


   


Annars så har vi har ju börjat träna med ett härligt gäng människor och det är jag såå tacksam för! Det är trevliga hundar och lika trevliga mattar, vi hjälps åt med träningen, vi får ovärderlig störning av varandra och det är så sjukt roligt! Det som är så bra är att vi har alla liknande mål med hundträningen och på ett ungefär liknande filosofi ang densamma. Jag är som sagt jätteglad för detta, en bra träningsgupp är guld värt och det känns som vi hittat rätt!


Lycka och jag har även kommit igång med lydnadskursen, eller imorgon är första praktiska tillfället. Ska bli roligt sm tusan och jag tror att vi kommer få ut massor av den! Vi är bara två deltagare vilket gör att vi kommer få väldigt mycket mer hjälp av Mia. Imorgon ska vi lägga störst vikt på rutan och fjärren - vi har börjat en del med tvåans och treans moment vilket vi borde gjort för länge sen, men men nu är vi på gång! Bättre sent än aldrig!


   

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards