Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Torsdagen

Av Sofia Nyberg - 25 augusti 2012 23:51

 


I torsdags så var ju flickorna till veterinären, Doris för att kolla upp sitt onda öra och tröttheten och Lycka för vaccinering. Dos skulle med ha vaccinerat sig men det får vänta tills örat är bra igen så det inte blir nån knasig reaktion. Vet. sa att det säkert inte var någon fara, men jag kände att jag inte ville chansa ändå.


Började med att Doris klämdes och kändes igenom ordentligt och lyssna på hjärta o lungor osv. När D skulle kolla i Doris öra så gnällde hon rätt ut, lillskruttan. Högerörat var fint, men vänster var motsattsen. Hon fick lite lugnande för att de skulle kunna spola ur örat ordentligt för att se så att inte trumhinnan var sprucken eller så. Det var den som tur inte :) De tog även lite blodprover för att utesluta vissa saker som hon visade lite symptom på, de får vi reda på i nästa vecka hoppas jag! Doris tyckte det var lite sådär att bli undersökt, i vanliga fall så har hon inget som helst emot det, men jag antar att det var att hon inte mår toppen liksom. Hon är absolut inte dum, men obekväm och skulle helst slippa undan.


Lycka märkte inte ens sprutan i nacken och då hon fick dropparna i nosen (den mot kennelhostan) så satt hon alldeles blickstilla. Skönt att hon verkligen älskar att gå till veterinären! Det var en prektikant med där och Lycka smörade såå för henne för att hon skulle klappa på henne! En av de andra veterinärerna tyckte att hon hade såå fint huvud och var såå söt, och Lycka gav henne sna finaste leenden och knökade sig på så hon inte skulle missa någon liten klapp.

Lite polis är hon ju dock mot de andra hundarna som har mage att visa sig på hennes klinik! Vafalls? Men honr är faktiskt långt bättre än innan. Hon satt i väntrummet med en welsh springer spaniel, den såg hon inte ens åt, även om den gärna hade hälsat på henne. Det var en golden som kom ut från ett undersökningsrum som fick sig ett par frustningar och nån hund till som jag nu inte kommer ihåg som fick några skall, men hon lugnar ned sig betydligt fortare. Det går framåt där med även om man ibland glömmer vilken lång väg vi faktiskt kommit!

 
 
Rebecca

Rebecca

1 september 2012 06:54

Mysiga mysiga Lycka! Hon är så fin ♥. Hoppas det inte är någon knasig med lilla Doris, vi håller tummarna! Kram

http://midsommarblomster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards