Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Tjohoo!

Av Sofia Nyberg - 6 oktober 2012 23:28

Finaste Lyckan, som numer kan titulera sig KORAD LP1 Arosbygdens Esmeralda


Idag var dagen D då våra bästisar skulle debutera på tävlingsplan. Jag skulle följa med som hejarklack, men det blev så att jag efteranmälde Lycka och mig för att vi hade ju inte lyckats med målet att ta vårt LP de senaste tävlingarna vi varit med på. Kände som så, att fixar vi inte det nu så struntar vi i LP:t och går vidare istället.


Samling klockan 9:00 för alla klasser och platsliggningar för alla på en gång, en klass i taget. De började bakifrån så först elit, sen trean tvåan och sist ettan. Det var inte lottning, men vi fick startnummer sju (sist!).

Platsen låg hon bra, och tandvisningen gick också bra. Hon vill gärna hälsa på domaren.

Sen blev det låång väntan, 7 elitekipage tar sin lilla tid och så var det 2 treor och 3 tvåor.


Vi satt lite inne i klubbstugan och fikade, kollade på de olika klasserna och så gick vi en promenad så hundarna fick lufta sig och göra av med lite spring i benen. Lycka var riktigt pigg redan från vi klev upp och under den 20 minuter korta rastningen hon fick innan vi drog hemifrån så for hon som ett skållat troll. Tror frosten och kylan gav henne en liten köldknäpp :) Inte för att hon är nån segis på promenaderna i vanliga fall, utan hon var extra på hugget.


Eva och Ezzi gjorde en jättefin debut, tyvärr ställde hon sig på platsen, men resten såg jättefint ut! Så roligt, våra finaste   


Hua, jag har inte varit jättenervös sista gångerna vi tävlat, och nu har vi ju tävlat fyra ggr på en månad typ, men idag hade jag ett helt gäng fjärillar i magen. När det var vår tur samlade jag upp henne och hon hade bra kontakt vägen in och medan vi väntade på vårt "framåt march!" sen första sträckan så släppte hon kontakten och luftade i positionen. Där kände jag först, fan! rent ut sagt. Men efter första halten så skärpte hon till sig och följde med fint. I språnget gjorde hon sin nya "grej" börja studsa ett eller ett par steg, hon nyper gärna till mig lite löst med framtänderna med, jäkla busunge! Hon tycker det är så skoj! 7,5 p (tappar position, släpper, hoppar i språng)


Läggandet: Där taggade jag på henne lite innan momentet började och det hjälpte till, för hon gick riktigt laddat i framföringen. När jag kommenderade och såg i ögonvrån att hon la sig så kom världens lyckokänsla inom mig! "YES!! Nu tar vi det!" 8,5 p (ngt sent läggande)


Inkallning: som vanligt - full sula in, bromsar lite sent, hoppar precis vid mig och stöter till mig innan hon sätter sig fot! Måste komma på hur jag ska få till det där! 9,5 p (avslut)


Ställande: Framföringen var fin här med, nästan att hon hamna lite för långt fram. När jag kom tillbaka så vände hon sig mot mig när jag ställde mig vid sidan på henne. 7 p (tar steg, avslut)


Apportering: Som i skolboken! Tänk att hon inte ens ville titta på apporten förut, nu tycker hon det är jättekul! Gulliga hund! 10 p


Hopp över hinder: Fick känslan att hon skulle tjuva, men det gjorde hon inte, däremot är det ju som sagt ingångarna vi måste jobba på! 9.5 p (avslut)


Helhet 9 Vi fick tyvärr ingen skriftlig kommentar där, det tycker jag alltid är roligt om man får!

Men både domare och testledare sa när vårt program var slut att det såg mycket trevligt ut och att vi var jätteduktiga - det är ju jäkligt kul att höra!


vi sprang ut från plan och till Eva och Anki och där blev det massa mys, bus och köttbullar, underbara hunden var alldeles till sig av lycka! Sen fick hon hoppa in i bilen och mumsa på ett grisöra - hon var NÖJD kan jag säga!


Efter lite till väntan så var det prisutdelning. Det var fyra som fick första pris och när den första som fick det ropades upp så tänkte jag, "vad roligt vi kom trea!" Men nej, inte det, för det var någon annan. Så då tänkte jag "Åh, tvåa - schysst!" Men det var också ett annat namn - så vi vann hela klassen!    Tjohoo vad roligt! Och i och med första priset så fick vi även vårt LP1! Hela 175 poäng fick vi, jag är jättenöjd!

Poängen och det var ju jätteroligt, men det allra viktigaste var ju att jag tyckte vi fick till känslan på plan, den fina känslan som vi får i träningen. Lite disträ var hon, mellan momenten, men annars var hon så fin. Ja, jag är såå jäkla nöjd med dagen :)


Nu är det full fart mot tvåan!

 
 
mLi

mLi

7 oktober 2012 00:51

Så himla duktiga, stort stort GRATTIS fina ni!! :D
Hejja hejja så ni har kämpat! <3

http://rackarunge.se

Sofia Nyberg

8 oktober 2012 22:34

Taack! :D Ja ÄNTLIGEN satt det! :)
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards