Sofiashundar

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Sofia Nyberg - 18 november 2012 19:28

  Här är det tyvärr stiltje, både i bloggen och rätt mycker i livet med.

Lilla Lycka är stel i fronten, och har vila. Vi ska göra en utredning på henne på Strömsholm för att se vad denna återkommande stelhet kommer ifrån! Imorgon ska vi ta fästingprover och lite andra prover för att kolla hennes värden, fästingsjukdomarna för att det kommer ortopeden vilja, vi har ju kollat innan när hon haft samma symptom och det har inte varit något då, men men lika bra att kolla. De andra värden dels för att se hur hon mår förstås men också då hon tappat vikten lite fort. Jag håller ju mina brudar smala så det märks fort när det händer nåt med vikten. Det kanju också vara att det inte alls blir lika mycket karameller (läs köttbullar osv) som vanligt då vi inte tränar någon lydnad. Men men, lika bra att checka läget. Ska även boka in en tid till kiropraktor.


Så vi har rätt trist!

Doris får ju förstås träna och busa som vanligt! Har tänkt att jag måste komma igång med hennes lydnadslydnad. Husse är inte intresserad av den biten, utan mer bevakningen och spåret. Så jag och lilla Dos tränar på lite smått, jag ska inte gå för fort fram och med henne är det väldigt viktigt att jag är på bra humör när vi tränar, annars tycker hon det blir jobbigt. Men vi har kul, fina lilla hoppjerkan och jag.


Så det var en liten uppdatering iaf, ska försöka få lite liv i den här bloggen iaf!

 


Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards