Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Min fina tappra tjej. när ska det vända?

Av Sofia Nyberg - 7 mars 2013 20:44

 
I väntrummet till ultrsljudet, med katt i bur och hund!


Lycka är skendräktig. Och i helgen reagerade jag på att hon drack en del vatten, hon trängde sig förbi mig i hallen när vi varit på en promenad och gick in och drack (vid ett tillfälle inte alla förstås). Hon har även knaprat lite is ute och i söndagskväll drack hon säkert en liter på en gång.

Jag fick en magkänsla att hmm, är det nåt vaj med livmodern? Men eftersom hon blir kinkig med maten när hon är skendräktig så blöter vi inte hennes torrisar då hon äter dem lite bättre om de är torra just då. Så tänkte att det kanske hade med det att göra plus att hon inte har haft feber då vi tempat henne. Hon har också varit väldigt pigg och busig.

Måndagen var jag ändå på vippen att ringa, men tänkte att nej, jag avvaktar nån dag till och ser.


Utan sedering, men lugn och avslappnad ändå, det är min duktiga ölilla tjej det!


   
Älskling <3


De följande dagarna hade hon ingen feber, hon rörde knappt vattenskålen och inte is eller snö ute.

Idag skulle vi traska kl 9 och träffa Kjerstin. Väger henne som vanligt och vågen stannar på 37,4!! VA?? Hon har legat mellan 34,9 och typ 35,4 helt stabilt i tre månader, och nu plötsligt ökat såhär! Ökningen började förra veckan, men då tänkte vi att hon hade inte bajsat och det var inte så stor ökning...

Vi pratade lite och Kjerstin förselog att hon skulle be stallveterinären (de som har hand om inneliggande patienterna) palpera buken på Lycka och se hur hon kändes. Sagt och gjort, veterinären kom in och kände igenom Lycka och när hon kände på magen så slutade L att flåsa, hon smackade och satte sig ned...  Som veterinären sa, "en rottweiler säger ju inte aj i första taget, men det att hon satte sig var nog att hon liksom "aj så in i helvete, jag får inte visa men AJ!" Veterinären rekomnderade ultraljud och vi fick tid 10:20.

De frågade om sedering, men jag sa att Lycka är duktig och har varit med om det innan så det behövdes inte. Och som denb stjärna hon är bevisade hon precis det matten sa, hon är jätteduktig! Hon kravlade sig upp på madrassen själv, la sig när jag sa till, vände sig på rygg och bad om att få bli kliad på magen. Min älskade gullunge!


Ultraljudet visade på livmodersinflammation (när ska jag lära mig att lita på den där magkänslan   )

Och då gick det rätt snabbt. Lycka blev inskriven för att opereras redan på eftermiddagen. Att lämna sin älskade ensam där, även om det är i kunniga händer så känns det i hjärtat och tårarna kom såklart.


De ringde sen på em och sa att det var en del sjuka i personalen så Lyckas operation är uppskjuten till imorgon... Sömn blir det ju inte mycket av för en annan kan jag lova...

Håll tummarna för vår lilla tjej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards