Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Solig dag

Av Sofia Nyberg - 17 mars 2013 22:29

   


 


Vilket underbart väder vi haft här i helgen - sooool!   Man blir så mycket gladare :)


Lilla Dos då? Igår skulle jag o en kompis ta en kortare promenad då hon skulle bort sen. Så en halvtimme tänkte jag att det borde ju Doris kunna hänga med på i koppel liksom. Men vi kom inte ens 20 meter från porten när jag såg att hon gick märkligt med höger bak, hon som släpade den halvvägs.. Så nej, ingen promenad för henne. Lämnade in henne till husse och Lycka igen. När vi kom tillbaka så kollade jag henne igen och då var det samma, men på kvällspromenaden så gick hon som vanligt igen. Blir konfys på detta! Jag ska ringa och höra om proverna imorgon och berätta vad som tillkommit..

Idag har hon däremot varit väldigt pigg och helt ohalt. Märkligt, men skönt att hon mår bättre! Hon har ändå fått ta det lugnt förstås, vill inte förvärra något om det är nåt.


     


Vi var ute en lite längre stund idag och vi alla, både två- som fyrbenta njöt av solen. Hundarna fotades lite och fick leta godis på barmark :) Åh så jag längtar tills det är helt barmark nu!

Doris var som sagt pigg och i ett obevakat ögonblick så snodde hon pipen och drog en vända, totalt överlycklig över sitt lyckade tilltag - bushund!   


Sen, fråga mig inte hur jag tänkte, så efter att Lycka suttit och poserat en stund tänkte jag att hon kan ju få hålla pipisen lite och mysa (?? Eh, va??      ) Hehe, först höll hon på att klippa mig i näven och sen snurrade hon igång i 38 takter... Tur hussen hade snabba reflexer och fångade upp virvelvinden.. Hehe, otur i tänkandet där ja, matten!

 

 
 
Ingen bild

MLI o Olga

18 mars 2013 13:51

Helt underbara bilder!

Sofia Nyberg

25 mars 2013 22:47

Konstigt, jag hade inte fått meddelande att jag fått den här kommentaren! Men tack

 
MLI & OLGA

MLI & OLGA

25 mars 2013 20:47

Fina bilder på fina tjejer!

http://www.rackarunge.se

Sofia Nyberg

25 mars 2013 22:46

Tack kära du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards