Sofiashundar

Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia Nyberg - 15 juni 2012 23:45

   

Ibland är det drygt att vara jag! Jag vill så gärna vara den där superduktiga människan som klurar och finner lösningar och kommer vidare om man stöter på patrull, men jag är mer så att jag lägger ned istället, jag saknar lite av det där självförtroendet att våga testa utan att vara rädd för att misslyckas helt enkelt...


Just nu är det lite dött på hundtränarfronten (har väl aldrig hänt förut, nääääeeh! Konstigt att man står och stampar liksom ) Hundarna har precis gått in i löp och jag kan säga att den där Lycka har varit GALET billig senaste två veckorna. Det är som hon får fetvadd i öronen och en miljon myror i benen. Svår att nå fram till och samtidigt superkänslig... Kastration finns i tankarna då hon blir så påverkad av sina löp och skendräktigheter, hennes mage blir ofta lite extra känslig och lederna blir känsligare. Dock har jag hört tikar som blir påverkade negativt mentalt av att kastreras så jag är lite osäker ändå...


Doris och husse kom inte iväg på sin träningshelg då hussen blev tvingad att jobba, drygt! Nästa vecka åker de två dock till småland och hälsar på Ps farmor, Lycka och jag ska jobba lite ideelt på 4H, spännande :)


Vi ska dra igång träningen med, måste bara lägga upp en plan. Läääängtar till kursen börjar måste jag säga!

Inte så muntert inlägg kanske, men just nu är jag spyless på mig själv... Ibland undrar jag om jag verkligen ska ha hund... :/

Av Sofia Nyberg - 10 juni 2012 23:45

   

 
Av Sofia Nyberg - 4 juni 2012 00:20


Bild från platsen i torsdags


Dagarna rullar på och i fredags simmade jyckarna!

Lycka får simma i lina igen för hon simmar mycket bättre då, knasiga hund. Det borde ju vara roligare att simma runt i poolen än att ligga på samma ställe och trampa på, men det tycker inte Lyckish inte. Så då får det bli lina så att hon får ut en bra träning av det hela.
Doris simmar på bra och hon tycker det är buskul! Retriever som hon är!


Efter simningen stannade vi till på brukshundcenter, jag skulle köpa en ny kampleksak till tjejerna (neeeej jag har inte många alls   vill ha en lite större så jag slipper få rottweilertänder i handen när hon blir gasad, den lilla kampisen som hon älskar är liksom bara tio cm typ!) Lite pansarkex kom det med också och så anmälde jag mig och Lycka till en tävlingslydnadskurs för klass II och III som startar i augusti! Känns bra och det ska bli himla roligt!


Det drar ihop sig till att Doris ska på övning med husse igen, jag tror Doris längtar!   De har alltid roligt på sina övningar och hundarna blir verkligen utmanade på ett bra sätt i deras arbete. Att få ha hussen för sig själv är nog också mysigt   


Lycka har varit stel i fram några dagar (sen i torsdags) och fått hålla sig lite lugn, damen börjar tröttna på det nu och hittar på en hel del hyss! Busfia! Imorgon ska vi i alla fall åka till skogen, hon har varit ren idag och de ska inte få härja tillsammans, utan det blir en koppelpromenad med mina små hjärtan!

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards