Sofiashundar

Alla inlägg under september 2012

Av Sofia Nyberg - 4 september 2012 23:29


Mars 2009


Doris hade bra på alla sina prover!      Örat hennes ville dock inte ge med sig så i onsdgas blev det ett åb och vi fick ett nytt preparat till örat och så tog de odling i örat. Svampen var borta, men hon hade vita blodkroppar (?) i örat. Så det får vi svar på nu i veckan. Men nu är hon piggelin igen och örat ser så mycket bättre ut :) Hon fick ett våtexem där de hade rakat henne men även det är nästan helt bort redan. Skönt det jag har inga bra erfarenheter av de där äckliga eksemen..


Lycka och jag tävlade i lördags! Och det ÖSREGNADE hela jäkla dagen! Jag kände på vägen till Skutskär att neej, vi struntar i att åka osv, men nja, det blev att vi åkte ändå. Och det var väl bra ändå. Trevlig sällskap i from av Eva och så Zandra och Zegra som gjorde debut i tvåan.

Måste säga att hon var fantastiskt rolig att köra på plan och hon var pigg och alert. Hon brukar ju kunna gå ned sig väldigt då det är väder som inte passar damen, men det var bara läggandet som strulade till sig så det blev en nolla. Resten var hon duktig i!


Det började med platsliggning för alla klasser och sedan körde de från elit och nedåt.


Lycka hade startnummer två, men då ettan inte kom så fick hon ligga på kanten. Brevid sig hade hon en schäfer. Hon låg lugnt och tryggt hela platsen igenom och att grannen hennes rullade runt, reste sig lite osv brydde hon sig inte alls i, hon är duktig min fina tös! 10 p


Tandvisningen reste hon sig upp för att hälsa men vi fick tio i alla fall!


Jag hade en superbra känsla in på plan, och när hon precis i ingången började nosa lite i marken så tog jag mig tiden att fånga upp henne istället för att hasta in bara för att inte göra någon sur att det tog tid. Och det tror jag gjorde stor skillnad, för in gick vi med kontakt och då blir ju början bra :) Och inte tog det mer än kanske 10 sekunder extra heller.


Hon hade riktigt bra kontakt i fotgåendet, och hon satte sig i alla halter trots blötan - duktig sockerweiler! Hon var kanske lite ojämn i sin position, ibland kom hon lite framför och i nån sväng lite bakom. Vi fick dock inte alls bra betalt på det! 6,5 poäng och Eva, Pelle och Zandra tyckte att hon gick superfint och förstod inte alls att vi fick så lågt! Men, domaren dömer!


Läggandet, transporten var fin - men där kände jag redan innan att hon kommer inte lägga sig, och nej, det gjorde hon inte heller. När jag återgår så säger jag åt henne att lägga sig och då kunde hon! Hundskrälle    


Inkallning - Mycket bra - inte alls farligt dåligt avslut, hon kom lite bakom, men inte så som hon ibalnd kan göra och hon använde mig inte heller som bromskloss. 9,5


 


Ställande - riktigt fint! Fin transport, snabbt ställande, tydligen något litet steg - 9 p


Apport - Super! Tänk att hon inte ens ville se den där apportjäkeln innan nu tvekar hon inte ens :) 10


Hopp - Också jättefint - 10


Helheten fick vi bara 7,5 på? Hon skrev ingen kommentar tyvärr så det var lite trist, man vill ju gärna ha några ord där!


Såg ju inte betygen när vi var inne, men fick några berättade och känslan vi hade ar så bra. Så det kändes som att kanske skulle vi kunna klara oss med pyttemarginal? 

Men marginalerna var inte på vår sida - 159,5 poäng och en andra placering! Jag är fantastiskt nöjd med känslan och hur vi samarbetade på plan, för det kändes riktigt bra. Jag är inte nöjd med läggandet förstås, för hon KAN det, det är bara att hon väljer att inte göra det ibland! Men annars - super! Självklart känns det dock trist att ett halvt ynka poäng skiljde, för ag skulle så gärna ha vårt LP nu så vi kan satsa helhjärtat på tvåan och appellen! Men men, så är det! Vi har en tävling till inbokad.


 

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards