Sofiashundar

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Sofia Nyberg - 6 augusti 2012 23:43

 

Hej hopp!


I lördags hade våra vänner Cathrine och Aki valpträff för sina "barn" och vi fick också vara med trots att vi inte har någon hund därifrån. Roligt tycker jag, det är ett trevligt gäng valpköpare de har och de hade bjudit in duktiga Jussi Grev som instruktör.

Jag hängde på och kollade på alla spåren för att få höra vad han sa och jag tycker man lär sig som bäst av att titta på andra och lyssna - då man inte är upptagen av sin egen hund och att försöka få allt rätt samtidigt. När jag höll på med hästarna och gick på ridskola så satt jag många timmar på läktaren efter att ha pysslat om sköthästen och kollade på många privatträningar - otroligt nyttigt!


Doris fick ett spår lagt av Alexandra i Sätra Brunnsparken där det var mycket folk och det blåste en hel del. Alex hade klurat till det en del dessutom. Det var inte den riktiga spårDoris som var framme nu heller, men hon löste det mesta fint.


     


Sen hade vi störningsträning, nyttigt framförallt för matten faktiskt. Det är fantastiskt skönt när man får den där goa avslappnade känslan inuti och hunden går så bra! Nu var det ju inte fokus på positionen eller så, det var mer att vi ska vara ett med hunden, gå nära varandra utan att bry sig om det andra ekipaget, inkallning mellan de andra hundarna, platsliggningar med störning, tandvisning osv. Lycka skötte sig utmärkt. Hon var pigg och glad och brydde sig inte ett dyft om de andra - bra där! Jag vet ju att det sitter mest hos mig, men ändå.

Passade på att låna Jussi till en budföring, eller ja, jag skickade bara till honom och så slöt jag upp. Det var ingen tvekan och att Jussi hade solglasögonen på sig störde henne inte. Hon fick gotta och de gosade - det ska vara mysigt och roligt och mottagaren!
Jag är jättenöjd!


Tack för att vi fick vara med! Toppen!


Söndagen klev vi upp tidigt och gick en långrunda med tokarna och sen ägnades faktiskt tid åt "ickehundaktiviteter" - vi åkte båt till Skokloster med Pelles far och så bjöd vi med vår goa granne. Hon har ställt upp så enormt mycket för oss senaste året och det var trevligt med en liten utflykt :)

Så fint det var där! Vi ska nog ta bilen dit någon dag nästa ledighet och då får jyckarna följa med :)


När vi kom hem därifrån så åkte vi ut i skogen för en långpromenad. Mysigt som tusan och både två- som fyrbenta njöt av skogsluft :)


   


Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards