Sofiashundar

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Sofia Nyberg - 22 februari 2013 23:58

Lycka, katterna Kulan och Isac (våra) och grannens kisse Kompis! De två vita syns lite dåligt, men de är där :)

Av Sofia Nyberg - 22 februari 2013 23:01

  Jag och Lycka är ensamma hemma då hussen och Doris är på tjänstehundsövning.

Har fått rapporter och Doris är riktigt på hugget, hon hade till exempel DRAGIT Pelle fram i skogen nu ikväll på mörkerpatrulleringen, tydligen låg P på mage och åkte efter i snön ;) Bushund <3

Jag längtar så tills vi kan komma igång ordentligt med träningen igen, och efter barmark!


Lycka mår bra, hon är pigg och glad. Jag märker skillnad på henne, hon viftar mer på svansen och hon har blivit mycket bättre i hundmötena!  Ibland får hon riktiga bryt, som idag när det kom en lös hund bakom en häck men nu kan jag oftast bryta det värsta direkt och ser jag hunden före henne så kan jag lättare avleda henne. Jag tolkar ju det som att hon inte har ont nu, för hon är mitt i skendräktigheten då hon brukar vara extra taggig och plus att hon är galet understimulerad och ändå lättare att bryta. Jag hoppas vi ska få bukt med det där helt och hållet när vi kan börja träna och röra på oss mer.

Igår fick hon sista smärtisen, lite läskigt, men fixar hon detta är vi ju en bra bit på väg :) Vi ska på återbesök till Lennart på måndag så det är för att ingen smärta ska maskeras av pillrena.


 


I fm när vi skulle till trasken så haltade hon de första stegen ute (hon hade fortfarande smärtis i kroppen så det var inte pga att vi tagit bort den!) men det värmde ur direkt. Jag bad dock att Kjerstin (vår fysioterapeut) att kolla henne när hon gick och hon kände också igenom henne. Men då gick hon mycket bra och kändes bra. Det tyckte jag med. Hon var nog bara lite stel efter att ha legat still i buren. Man blir ju nojig, men det är ju inte konstigt efter allt vi har varit med om. Vi ser fram emot återbesöket på måndg i alla fall!

Jag gillar verkligen dem på trasken, och de gillar Lycka och hon dem! Kjerstin sa idag att hon kunde ta hem Lycka på en gång! Men njaa, vill ha kvar mina fina knasiga lilla tös! Hon fick sin tredje cartrophenspruta också, så på torsdag får hon sin sista. Hon blir alltid helt busig efter trasken, men ÄNNU busigare på fredagar då hon fått sin spruta, uppåttjack i dem kanske ;)
Hon har varit helt ren i gången hela dagen och kvällen efter trasken :)



Vill du smaka jordgubbe?


Nu ikväll har Lycka och jag softat i soffan, eller hon har MYST järnet medan jag pluggat och njutit av hennes sällis. Hon blir så lycklig nu när hon får ligga i soffan, man ser hur mycket hon uppskattar det och hon ligger alldeles stilla mesta delen av tiden <3

Jag hade lite jordgubbar som fredagsmys, vilket madamen älskar!  Och så kom matten på lite fotoidéer, weilern var väl inte helt med på dem, men när belöningen i form av jordgubbarna, så var hon helt på! Gulliga hund!

Bilderna får tala för sig själva ;)

   

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards