Sofiashundar

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Sofia Nyberg - 26 januari 2012 23:30

 


Det är mycket det här att komma in i rutinerna igen! Var ju sjuk större delen av hösten så det var inte så mycket jobbande för mig då, och nu har jag skola fyra dagar i veckan (plus distanskursen), läxor, hundar, hemmet och allt som ska skötas om. Det är väldigt roligt, bara lite ovant ännu, men det reder sig snart :)


Efter skolan idag så for jag hem för att käka en snabb lunch och hämtade tjejerna. Sen åkte vi ut till Jälla för att gå en promenad tillsammans med Cattis och hennes två hundar. Ozzy är en pinscherkille på snart 1 år och Mynta som är en storpudeltik på 7 eller 8 år. Vi gick en "åkabusspromenad" dvs. en koppelpromenad där hundarna är nära men inte får hälsa eller så. Både Mynta och Ozzy var perfekta "åkabuss"kompisar för mina, ja Lycka framförallt då som tycker det är lite jobbigt med andra hundar. De brydde sig knappt om tjejerna alls - kanonbra :) På slutet kom Ozzy på att de löpte dock, men han skötte sig finfint ändå och då är de rätt nära höglöp båda två. Doris trodde det var dragtävling och låg på rätt bra nästan hela vägen, men annars skötte de sig helt okej. Det här var mycket nyttigt så vi hoppas på repris snart!  


 


Sen åkte vi och plockade upp Eva och Ezzi på deras jobb, hem en snabbis och sedan åkte jag och Eva ned till stan igen. Vi skulle på föreläsning med Kenth Svartberg! Jag gillar verkligen hans sätt att föreläsa och jag gillar hans "filosofi". Många tankar väcktes och det är bra. Nu gäller det bara att komma vidare och inte bara stanna vid tanken. Är lite för trött just nu för ett längre inlägg, men kanske kommer jag ihåg tillräckligt för att tala om mer någon annan dag!


Imorgon står i alla fall lydnadsträning på schemat, så mycket är säkert!

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards